Ήταν 12 Δεκεμβρίου – τα γενέθλια του γιού μου – και γύρω στις 4 το απόγευμα συνειδητοποιώ πως, ενώ έχω φροντίσει για τα πάντα, δεν έχω φροντίσει για το σημαντικότερο: την τούρτα!
Και λόγω πρόσφατης αλλαγής διεύθυνσης – που σημαίνει “δεν ξέρω τι παίζει με τα ζαχαροπλαστία της γειτονιάς – μπαίνω στο διαδίκτυο και κάνω αναζήτηση για “τούρτες άμεση παράδοση”.
Πάνω πάνω φιγουράρει διαφήμιση ζαχαροπλαστείου το οποίο όμως φαίνεται πως έχει κατάστημα 3 δήμους μακρυά από το σπίτι μου. Μπαίνω στο site. Βλέπω – ευτυχώς – μπανεράκι με τίτλο “παράδοση αυθημερόν”.
Κάνω αναζήτηση, βρίσκω την τούρτα που μου αρέσει και επιλέγω παράδοση αυθημερόν. Για να είμαι σίγουρος καλώ το κατάστημα και ρωτάω “σε πόση ώρα θα έρθει η τούρτα στην διεύθυνσή ΧΥΖ;” “Σε 2 ώρες αρκεί να είναι προϊόν που γράφει Παράσοση Αυθημερόν” μου απαντούν.
Έτσι κι έγινε.
Λεπτομέρεια 1: η παράδοση ήταν δωρεάν γιατί η αξία του προϊόντος ήταν άνω των 25 ευρώ!
Λεπτομέρεια 2: οι τρόποι πληρωμής ήταν
- Αντικαταβολή
- Αντικαταβολή και πληρωμή με κάρτα
- Πληρωμή με κάρτα
- Πληρωμή στο κατάστημα
Για να δούμε λοιπόν τις σωστές κινήσεις:
- Το κατάστημα είχε φροντίσει να έχει συγκριτικό πλεονέκτημα. Μπορεί να μην είναι άμεσα συνδεδεμένο με το προϊόν αλλά το “προϊόν” για τον πελάτη είναι ΚΑΙ η ταχύτητα και το κόστος παράδοσης και είναι δύο στοιχεία τα οποία, όσα χρόνια και αν περάσουν, φιγουράρουν στην πρώτη τετράδα για την επιλογή ενός eshop.
- Το επιβεβαίωσε σε περίοπτη θέση στο eshop με banner
- Ήρε τις όποιες τελευταίες αμφιβολίες δίνοντας, και πολλούς τρόπους πληρωμής, και δωρεάν παράδοση για μια λογικής αξίας παραγγελία για τα προϊόντα του (σε αντίθεση με κάποια άλλα eshops που ξεκινούν τις δωρεάν παραδόσεις για παραγγελίες άνω των 90 ευρώ)
- Έχει φροντίσει να έχει το μηχανισμό για να εκτελέσει σωστά αυτό που υπόσχεται.
- Το διαφήμισε. Τελευταίο μεν, σημαντικό δε. Όσο φανταστικό και να ναι το προϊόν, η υπηρεσία, το eshop σου και η επιχείρησή σου γενικότερα, αν περιμένεις πλέον μόνο από posts, likes και shares, θα … περιμένεις πολύ.
Τι κέρδισε;
- Έναν ευχαριστημένο πελάτη που του έκανε σχόλιο στην Google
- Τα στοιχεία μου (email, κινητό και διεύθυνση) και έτσι την δυνατότητα να μου στέλνει (που μου στέλνει) Viber & email μηνύματα
- Word of mouth (δηλαδή δωρεάν διαφήμιση) γιατί το είπα στους καλεσμένους!
Επειδή πολλοί ιδιοκτήτες διστάζουν να δώσουν δωρεάν παράδοση και αντικαταβολή αλλά και να κάνουν την έκπληξη στο last mile του digital commerce και να εκπλήξουν ευχάριστα τον πελάτη, μήπως να το ξανασκεφτούν;
Άλλωστε όλα τεστάρονται και κρίνονται με βάση το αποτέλεσμα το οποίο είναι – ειδικά στο digital – μετρήσιμο.