Συχνά ακούμε και διαβάζουμε για το SEO. Ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για το πως δουλεύει το περίφημο Search Engine Optimization, δηλαδή η βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης όπως η Google. Είναι πολλές οι απορίες γύρω από τα σημαντικά βήματα του SEO τόσο από ιδιοκτήτες sites & e-shops αλλά και από τους επαγγελματίες του digital marketing.
Πως δουλεύει το SEO;
Αυτό που συνήθως συμβαίνει είναι πως κάποιος διαβάζει, ακούει ή του λένε για κάποια μεμονωμένη κίνηση – για παράδειγμα, tagging των φωτογραφιών ή internal linking ή ένα από τα 300 περίπου στοιχεία – κινήσεις που πρέπει να κάνει κάποιος όταν κάνει SEO (search engine optimization) το οποίο «έχει φέρει αποτελέσματα» στο site κάποιου άλλου.
Εδώ έχουμε δύο σημεία να θίξουμε.
Το πρώτο σημείο είναι πως ΕΝΑ και μόνο ένα από τα δεκάδες στοιχεία που επηρεάζουν τον αλγόριθμο της Google για να βγει ένα site ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης ΔΕΝ μπορεί να κάνει από μόνο του την διαφορά ώστε, από εκεί που βγαίνεις στην θέση 145 (σελίδα 15, 5η θέση) να βγεις στην θέση 5 (πρώτη σελίδα δηλαδή).
Το δεύτερο είναι πως «το site του φίλου / γνωστού / ανταγωνιστή που βγαίνει σε κάποια καλή θέση επειδή άλλαξε κάτι» έχει την δική του ιστορία:
· μπορεί να είναι χρόνια στον αέρα
· μπορεί να έχει μεγάλη επισκεψιμότητα
· μπορεί να ανανεώνει το περιεχόμενό του πολύ συχνά
· μπορεί να έχει πρώτα βελτιώσει 100 άλλα στοιχεία
και όταν βελτίωσε και ακόμη ένα κρίσιμο στοιχείο να είδε σημαντική διαφορά στην θέση κατάταξης.
Γενικά το SEO είναι ένα από τα πιο δύσκολα και απρόβλεπτα εργαλεία του digital marketing. Και αυτό γιατί οι αλλαγές που κάνει η Google στον αλγόριθμό της είναι αρκετές και «αλλάζουν το παιχνίδι». Για αυτό και εμείς φροντίζουμε να έχουμε πάντα ενημερωμένο το website μας ώστε να ξεχωρίζουμε από τον ανταγωνισμό.
Επίσης, ο ανταγωνισμός από μεγάλα sites & e-shops είναι έντονος γιατί, αφενός τα sites αυτά έχουν τέτοιους ανθρώπινους πόρους και περιεχόμενο που λίγοι μπορούν να ανταγωνιστούν, αφετέρου η «έκθεση» που έχουν από online & offline μέσα είναι τέτοια ώστε η επισκεψιμότητα (ένα από τα κρίσιμα στοιχεία του SEO) που καταφέρνουν να εξασφαλίσουν είναι πάρα πολύ υψηλή.
Αν λοιπόν σε κάθε αγορά υπάρχουν τρεις με τέσσερεις μεγάλοι παίκτες, συν ένας ή δυο ακόμη οι οποίοι έχουν δουλέψει για χρόνια το SEO και βρίσκονται «καρφωμένοι»[1] στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων της Google, καταλαβαίνετε πως οι θέσεις που απομένουν για τους υπόλοιπους για εμφάνιση στην πρώτη σελίδα είναι λίγες και οι «μνηστήρες» πολλοί.
Θα πει κάποιος «μα μόνο η πρώτη δεκάδα αποτελεσμάτων μας ενδιαφέρει»;
Η αλήθεια είναι πως είναι πολλοί λίγοι αυτοί που πηγαίνουν στην δεύτερη σελίδα αποτελεσμάτων της Google (αυτό δεν χρειάζεται να μας το πουν τα διεθνή στατιστικά, αρκεί να σκεφτείτε πως λειτουργείτε εσείς όταν κάνετε αναζητήσεις).
Και τότε τι κάνω;
Η “απάντηση” είναι η εστίαση σε long tail λέξεις κλειδιά. Για παράδειγμα “φωτιστικό δωματιου επιδαπέδιο λευκό”, αντί του “φωτιστικά δωματίου” το οποίο έχει πολύ μεγαλύτερο ανταγωνισμό.
Καλή επιτυχία!
[1] Αυτό μπορεί να είναι σχήμα λόγου, γιατί κανείς δεν μπορεί να «καρφώσει» το site του στην οποιαδήποτε θέση, αλλά στην πράξη κάποια sites για κάποιες λέξεις κλειδιά βρίσκονται για χρόνια στην πρώτη δεκάδα των αποτελεσμάτων της Google