Μιά φορά το χρόνο από το 2011 διεξάγεται το ALL THINGS FACEBOOK & INSTAGRAM στο οποίο, εκτός από Έλληνες ομιλητές, συμμετέχουν και ξένοι, μεταξύ των οποίων και στελέχη του Facebook.
Ας δούμε λοιπόν φέτος τι “μάθαμε” από αυτό το event και από τα case studies που παρουσιάστηκαν.
Λίγη υπομονή
Στην εκδήλωση ALL THINGS FACEBOOK & INSTAGRAM, oι άνθρωποι του Facebook επιβεβαίωσαν αυτό που ήδη γνωρίζαμε: “Μην κάνετε συχνές δομικές αλλαγές στις καμπάνιες σας. Αφήστε τις καμπάνιες σας να τρέξουν για τουλάχιστον 5-7 ημέρες χωρίς δομικές αλλαγές, όπως για παράδειγμα αλλαγή στη στόχευση. Αν κάνετε αλλαγές, περιμένετε τουλάχιστον 2 ημέρες για να δείτε τα πρώτα αποτελέσματα”.
Και σε αυτό αγαπητοί αναγνώστες πρέπει να επιμένουμε όταν ο πελάτης μας ή ο marketing manager επιμένει να κάνουμε αλλαγές μετά από 2 ή 3 μέρες … “επειδή δεν βλέπω αποτελέσματα”.
Το δημιουργικό περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς
Και εδώ έρχεται η επιβεβαίωση σε αυτά που ήδη γνωρίζει ο καλός διαφημιστής.
To δημιουργικό παίζει σημαντικό ρόλο στην διαφήμιση και δυστυχώς δεν υπάρχει ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ «στρατηγική νίκης» σε ότι αφορά στα δημιουργικά.
Χρησιμοποιείστε πολλές versions της ίδιας διαφήμισης για την ίδια καμπάνια, όχι μόνο στο λεκτικό αλλά και στο εικαστικό και προσπαθήστε, το κάθε εικαστικό να «μιλάει» διαφορετική γλώσσα. Για παράδειγμα, μιλήστε για sustainability, uniqueness, value for money, ώστε να “τραβήξετε” την προσοχή του κοινού ανάλογα με τα ενδιαφέροντά του.
Αντλήστε έμπνευση για τα δημιουργικά από τα Reels: μικρά videos, low – fi, relatable stories που επιβραβεύουν την προσοχή μας επειδή είναι entertaining & surprising.
Μιλώντας για Reels, είναι πολύ σημαντική η χρήση τους γιατί ο αλγόριθμος της Meta προτείνει αυτά που έχουν engagement σε χρήστες που δεν είναι ακόλουθοί σας (σε αντίθεση με τα stories τα οποία βλέπουν μόνο οι ακόλουθοί σας).
Πρόσωπα, πρόσωπα, πρόσωπα
Ακόμη ένα tip το οποίο γνωρίζουμε ήδη από την εμπειρία μας ήταν ότι η χρήση των προσώπων στις διαφημίσεις έχει μεγαλύτερο CTR κατά 25% απ΄ ότι οι διαφημίσεις χωρίς πρόσωπα.
Αυτό στην πράξη σημαίνει πως οι επιχειρήσεις θα πρέπει, εκτός από το προϊοντικό photo shooting να κάνουν και marketing photo shooting με τα προϊόντα σε χρήση.
Ήχος; Κι όμως ναι
Και κάτι το οποίο μας εξέπληξε λίγο στο φετινό ALL THINGS FACEBOOK & INSTAGRAM ήταν πως η χρήση του ήχου στις διαφημίσεις τις κάνει πιο αποτελεσματικές. Το σχόλιο αυτό δεν αναλύθηκε παραπάνω και η δική μας «μετάφραση» είναι πως ο ήχος είναι ακόμη ένας παράγοντας ο οποίος τραβά την προσοχή και άρα κάνει την διαφήμιση πιο αποτελεσματική.
Αrtificial Intelligence (AI): ναι μεν, αλλά …
Για το μεγάλο θέμα του ΑΙ, μια έρευνα της Gartner Marketing Predictions 2024 έδειξε πως το 24% των ερωτηθέντων είπε πως το ΑΙ δημιουργεί «παραπλανητικό περιεχόμενο». Εδώ να συμπληρώσουμε πως μια έρευνα της Focus Bari για το ΑΙ στην Ελλάδα έδειξε πως
- Οι δύο στους τρεις Έλληνες εκφράζουν επιφυλακτική στάση απέναντι στον αντίκτυπο που θα έχει η διευρυμένη χρήση της ΤΝ στην κοινωνία και στην ζωή μας
- Σημαντική αναλογία χρηστών φοβάται πως το Chat GPT είναι επικίνδυνο γιατί εμποδίζει την μελέτη, την σκέψη, την ανάπτυξη κρίσης και την εξέλιξη
Δείτε όλη την έρευνα εδώ
Ημερομηνίες ορόσημα
Για τα seasonal days (Χmas, Black Friday, Valentine’s Day, Ημέρα της Γυναίκας κλπ) επειδή ο ανταγωνισμός γίνεται χρόνο με το χρόνο όλο και πιο έντονος, οι ειδικοί της Meta συνιστούν προετοιμασία αρκετές εβδομάδες πριν και έναρξη των καμπανιών όταν οι καταναλωτές ξεκινούν τις σχετικές αναζητήσεις (για παράδειγμα “Προσφορές Black Friday”) αλλά και την προετοιμασία του eshop
Η απόλυτη επιτυχία βέβαια μιας επιχείρησης είναι να καταφέρει να δημιουργήσει την δική της ημερα όπως Small Business Saturday της American Express το National 7-Eleven Day ή η Singles’ Day την οποία “οικοιοποιήθηκε το Alibaba.
Mobile first, όχι απλά responsive
Ένα στοιχείο που μας εξέπληξε είναι πως η Ελλάδα είναι η 6η χώρα στον κόσμο (αναλογικά) σε πωλήσεις μέσω κινητών, κάτι που δείχνει πόσο σημαντικό είναι να έχουμε προσέξει έτσι ώστε το eshop μας να είναι mobile first και όχι απλά responsive.
Ένα δικό μας συμπέρασμα είναι επίσης πως οι Έλληνες κάνουμε αρκετές αγορές εκτός προγραμματισμού. Τι σημαίνει αυτό για τους marketers; Δημιουργική διαφήμιση, προσφορές και μηχανισμούς όπως “Χ τεμάχια διαθέσιμα”, “Ψ πελάτες κοιτάζουν αυτή τη στιγμή το προϊόν” ή “χαμηλές τιμές μόνο για σήμερα”.
Κάντο όπως ο Ayrton Senna
Και τέλος θα κλείσουμε με τα λόγια ενός μεγάλου οδηγού της F1: «Δεν μπορείς να προσπεράσεις 15 αυτοκίνητα όταν έχει λιακάδα, αλλά είναι πιο εύκολο όταν βρέχει». Ο συγκεκριμένος οδηγός, Ayrton Senna, ήταν γνωστός για την καλύτερη απόδοσή και την προτίμησή του στο βροχερό οδόστρωμα. Αν το μεταφράσουμε σε όρους αγοράς, μην διστάσετε να επενδύσετε όταν οι καιροί είναι δύσκολοι γιατί είναι πιο εύκολο να βγείτε μπροστά από τον ανταγωνισμό