πως θα αυξήσεις τις κριτικές των πελατών σου

Πως θα αυξήσεις τις κριτικές των πελατών σου 

Πως θα αυξήσεις τις κριτικές και τις αξιολογήσεις πελατών στο eshop σου

Αυτό το άρθρο το γράφω με αφορμή το “αίτημα” ενός πελάτη να αυξήσει τις κριτικές που έχει στο eshop του “γρήγορα”.

Η αλήθεια είναι πως στο σύγχρονο ηλεκτρονικό εμπόριο, οι αξιολογήσεις πελατών δεν είναι απλώς μια «ευχάριστη προσθήκη». Είναι πλέον βασικό εργαλείο εμπιστοσύνης, κοινωνικής απόδειξης και άμεσης επιρροής στην αγοραστική συμπεριφορά.

Και για να σε πείσω, δεν χρειάζεται να σου παραθέσω στοιχεία του 2025, προϊόντα με τουλάχιστον 5 αξιολογήσεις έχουν 270% μεγαλύτερη πιθανότητα να αγοραστούν σε σχέση με προϊόντα χωρίς αξιολογήσεις.  Ούτε να σου πω πως το 95% των καταναλωτών διαβάζει online αξιολογήσεις πριν κάνει μια αγορά.  

Και αυτό γιατί ακόμα και εσύ, όταν μπαίνεις σε ένα eshop και βλέπεις θετικές και πολλές αξιολογήσεις, είσαι πιο κοντά στο να κάνεις την αγορά.  Και είναι λογικό.

Σου παραθέτω λοιπόν μερικούς απλούς και πρακτικούς τρόπους, οι οποίοι από την εμπειρία μας λειτουργούν στο να φέρουν αξιολογήσεις στο eshop σου.

Θα εξετάσουμε με ποιον τρόπο ένα eshop μπορεί να κάνει τους πελάτες του να αφήσουν μια κριτική:

  • με μηχανισμούς στο eshop
  • στη συσκευασία
  • στο φυσικό κατάστημα

A. Μηχανισμοί μέσα στο Eshop

A. 1. Εμφάνιση στη σελίδα του κάθε προϊόντος

Ακούγεται απλό, αλλά … δεν είναι.  Διάβασε τη λίστα και θα καταλάβεις γιατί το να εμφανίσεις αξιολογήσεις σε μια σελίδα προϊόντος θέλει προετοιμασία πριν την υλοποίηση.

1. Δείξε το μέσο όρου αξιολογήσεων (π.χ. ⭐ 4.6/5) σε πολύ εμφανές σημείο

Ιδανικά δίπλα στον τίτλο του προϊόντος ή κάτω από την τιμή γιατί οι χρήστες “σκανάρουν” τη σελίδα. Αν δεν δουν γρήγορα πόσο καλό είναι το προϊόν, φεύγουν.

2. Δείξε τον αριθμό αξιολογήσεων (π.χ. “76 reviews”)

Η βαθμολογία από μόνη της δεν αρκεί.  4.8/5 με 3 reviews έχει χαμηλότερη εμπιστοσύνη από 4.6/5 με 120 reviews.  Ο συνολικός αριθμός προσδίδει αξιοπιστία..

3. Βάλε φίλτρα και κάνε ταξινόμηση των αξιολογήσεων

Δώσε δυνατότητα στον χρήστη να φιλτράρει:

  • Με βάση τον αριθμό των αστεριώνπ.χ. ⭐ από 5 → 1
  • Με φωτογραφίες
  • Με σχόλια για μέγεθος/ποιότητα κ.λπ.

4. Κάνε προβολή αξιολογήσεων με φωτογραφίες & βίντεο

Οι χρήστες εμπιστεύονται περισσότερο τέτοιες αξιολογήσεις από ένα απλό κείμενο.

5. Χρησιμοποίησε Social proof γραφιστικά

Βάλε μικρά badges/εικονίδια πολύ κοντά στην αρχή της σελίδας του προϊόντος (για όποια φυσικά ισχύει):

  • “Best Seller”
  • “Top Rated”
  • “Most Reviewed”

Δίνει άμεσο boost στην αντιληπτή αξία του προϊόντος και βοηθά τρομερά στις πωλήσεις.

6. Τονισμένες αξιολογήσεις για χαρακτηριστικά του προϊόντος

Σίγουρα το έχεις δει στο Temu και σε άλλα μεγάλα eshops.  Είναι οι αξιολογήσεις που έχουν να κάνουν με ειδικά χαρακτηριστικά όπως μέγεθος, φόρμα, ποιότητα, υλικό.

Για παράδειγμα “Ποιό είναι το  σωστό μέγεθος;”

  • Μικρότερο → 8%
  • Κανονικό → 79%
  • Μεγαλύτερο → 13%

Αυτό μειώνει τις επιστροφές και βοηθά τον χρήστη στην απόφασή του να αγοράσει.

A. 2. Αυτοματοποιημένα emails μετά την παραλαβή 

Απλούστατο αλλά αποτελεσματικό: δημιουργείς έναν αυτοματισμό στο μηχανισμό αποστολής emails και στέλνεις email 5–7 ημέρες μετά την παράδοση του προϊόντος με:

✔ κουμπί “Αξιολόγηση προϊόντος”
✔ μεγάλο κουμπί CTA
✔ ζητάς rating αλλά και σύντομο σχόλιο (μην το κάνεις υποχρεωτικό όμως)
✔ σιγουρεύεσαι πως είναι mobile-friendly

Pro tip:  Μην στέλνεις μόνο ένα email αλλά μια αλληλουχία

Email 1 (μετά από 5-7 μέρες): “Ελπίζουμε να απολαμβάνετε τα νέα σας π.χ. παπούτσια / σκι / φόρμα / laptop (ή ότι πουλάτε)΄ Θέλετε να μας πείτε τη γνώμη σας;”

Email 2 (μετά από 9 -10 μέρες):  “Μας βοηθά πραγματικά κάθε αξιολόγηση….”

Email 3 (μετά από 14 μέρες):  Για να κερδίσετε ακόμα περισσότερους πόντους, αν θέλετε, μπορείτε να μοιραστείτε και φωτογραφία”

A. 3. Δώσε Κίνητρο

Μικρά δώρα που δεν χαλάνε την εικόνα και την αξιοπιστία του eshop σου:

  • -10% στην επόμενη αγορά
  • συμμετοχή σε μηνιαία κλήρωση (π.χ. 1 ζευγάρι sneakers)
  • bonus πόντους  στο πρόγραμμα πιστών πελατών

Pro tip: Μην γράψεις τη φράση «δώσε μας 5 αστέρια», ζήτα  απλώς αξιολόγηση.

A. 4. Popup Review Prompt

Εμφάνισε ένα pop up ζητώντας  review με έξυπνη καθυστέρηση (π.χ. 20’’ και αφού κάποιος έχει κάνει scroll τουλάχιστον 50% της σελίδας.  Το μήνυμα που θα γράψεςι μπορεί να είναι κάτι σαν το παρακάτω:

“Έχετε αγοράσει το προϊόν; Βοηθήστε κι άλλους γράφοντας μια σύντομη αξιολόγηση!”

Δεν ενοχλεί γιατί πιάνει μόνο παλιούς αγοραστές (όσους δεν σβήνουν τα cookies του browser).

A. 5. Google Reviews Integration

Στο footer ή στο sidebar, γράφεις ένα μήνημα όπως “Δείτε τι λένε οι πελάτες μας στην Google” και από κάτω embed 3–4 τελευταία reviews, μαζί με προτροπή ή κουμπί “Γράψε κι εσύ”.

Αυτό αυξάνει τη διάθεση για αξιολόγηση γιατί δίνει social proof (το οποίο πιστέψτε με είναι ακόμη ΠΟΛΥ δυνατός παράγοντας).

B. Μηχανισμοί στη συσκευασία

Δεν θα κουράζομαι να επαναλαμβάνω πως το off line marketing και το branding εκτός διαδικτύου είναι εξαιρετικά σημαντικό.  Ειδικά η συσκευασία είναι πολύ σημαντική γιατί ο πελάτης θα την δει, πιάσει, ανοίξει, και αν είναι και ποοιοτική, θα την κρατήσει για χρήσεις αποθήκευσης ή μεταφοράς, παραπάνω από μια φορές.

Γιατί λοιπόν να μην εκμεταλλευτείς αυτό το “asset” για να περάσεις ακόμα ένα μήνυμα;

B. 1. Κάρτα Αξιολόγησης (Review Card)

Βάλε μια μικρή, ποιοτική κάρτα μέσα στο κουτί:

Ευχαριστούμε για την αγορά σας!
Αν μείνατε ικανοποιημένος/η, βοηθήστε μας να μεγαλώσουμε:
Σκανάρετε εδώ (και βάζεις QR CODE που οδηγεί στην σελίδα του προϊόντος)
Γράψτε την εμπειρία που είχατε με το προϊόν που αγοράσατε

 Σας ευχαριστούμε!
— Η ομάδα του toonomatoueshop.gr

B. 2. QR sticker πάνω στο δελτίο αποστολής

Εναλλακτικό ή και επιπρόσθετα της κίνησης στη συσκευασία.  Δεν το κάνουν πολλά eshop, αλλά πιάνει:

“Ευχαριστούμε! Θα μας βοηθούσατε με μια σύντομη αξιολόγηση;
Σκανάρετε εδώ (QR)”

Στην Ελλάδα πιάνει υπερβολικά καλά γιατί όλοι κρατούν το δέμα και το βλέπουν.

B. 3. Extra δώρο με κάλεσμα για review

Όταν λέω δώρο δεν εννοώ κάτι που θα σε βγάλει εκτός προϋπολογισμού.  Το δώρο εξαρτάται και από το τι πουλάς.  Θα μπορούσε να είναι μια αρωματική κάλτσα ή shoe freshener (κόστος 0,20€) αν για παράδειγμα πουλάς παπούτσια.  

Δείτε ένα παράδειγμα από το eshop malliris.gr (ανταλλακτικά σε όλο τον κόσμο)

Γ. Μηχανισμοί στο φυσικό κατάστημα

Γ. 1. QR Stand στο ταμείο

ΤΙ ποιό απλό από ένα περιποιημένο QR code σε μέγεθος Α4 στο ταμείο, με το μήνυμα “Αξιολογήστε την εμπειρία σας
Σκανάρετε και γράψτε τη γνώμη σας σε 30’’ ”

Προσοχή: η λεπτομέρεια κάνει την διαφορά.  Μην τυπώσετε απλώς ένα QR code.  Ζητήστε από τη διαφημιστική σας να το επιμεληθεί (ή παραγγείλετε ένα) και τοποθετήστε το σε ακρυλικό stand, μην το κολήσετε με ταινία πάνω στην ταμειακή (εδώ ένα παράδειγμα από το Etsy).

Γ. 2. Αξιολόγηση από tablet στο ταμείο

Αν θέλετε να παροτρύνετε ακόμη πιο έντονα τους επισκέπτες του φυσικού σας καταστήματος, μπορείτε το παραπάνω να το έχετε σε ένα tablet για να το σκανάρει ή να μπείτε στην σελίδα της επιχείρησής σας στην Google και να τον βοηθήσετε να κέναι log in με τον λογαριασμό του για να αφήσει την κριτική.

Γ. 3. Αξιολόγηση κατά την έξοδο

Για την περίπτωση που οι υπάλληλοι του φυσικού σας καταστήματος έχουν πολύ δουλειά και δεν έχουν το χρόνο να ασχοληθούν ΚΑΙ με τα reviews, αναρτήστε ένα banner σε λίγο μεγαλύτερη διάσταση στην πόρτα εξόδου.

Δ. Προτροπές στο Πρόγραμμα Πιστών Πελατών

Ακούω κάποιους να λένε “μα δεν έχω πρόγραμμα πιστών πελατών”.  Η απλή, ευγενική και σύντομη απάντηση είναι “να βάλεις … χτες”.  

Όσοι από εσάς είστε ήδη αρκετά προνοητικοί να έχετε πρόγραμμα πιστών πελατών, μπορεί τε να το χρησιμοποιήσετε για να μαζέψετε κριτικές:

  • Δώστε +Χ πόντους για απλό review
  • Δώστε +ΧΧ πόντους για photo review
  • Και τέλος δώστε +ΧΧΧ πόντους για video review

Κλείνοντας θα πω απλά πως αν υλοποιήσεις τα παραπάνω, η αύξηση της αξιοπιστίας αλλά και των πωλήσεων του eshop σου είναι – χωρίς καμία δόση υπερβολής – σιγουράκι”.

Αν θέλεις βοήθεια από την ομάδα μας, επικοινώνησε μαζί μας 

Είσαι, graphic designer, φωτογράφος ή παραγωγός περιεχομένου;  Ας συνεργαστούμε 

Θέλεις να τρέξεις μόνος σου το digital marketing για την επιχείρησή σου; Μπορούμε να σε εκπαιδεύσουμε 

Αν θες να γνωριστούμε μπορείς να κλείσεις μια ώρα ΔΩΡΕΑΝ συνάντηση για να σε κατευθύνουμε στρατηγικά σε ότι αφορά στις digital ενέργειές σου

 

Digital Marketing Agency - Justonline
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.