Από επικοινωνιακός εφιάλτης σε διαφημιστική κίνηση … απόγνωσης
To advertising flop της Astronomer με την Gwyneth Paltrow
Με αφορμή την διαφήμιση της Astronomer, της εταιρείας της οποίας ο CEO Andy Byron απαθανατίστηκε αγκαλιά με την τότε υπεύθυνη ανθρώπινου δυναμικού Kristin Cabot σε συναυλία των Coldplay, διαβάζω διάφορα σχόλια στον τύπο όπως «Από εφιάλτης σε διαφημιστική κίνηση-ματ».
Προσωπικά πιστεύω πως ήταν κίνηση απόγνωσης.
Και αυτό γιατί η επιλογή της Gwyneth Paltrow(!!!) για τη διαφήμιση της Astronomer (θυμίζω πως η εταιρεία είναι data/tech) δεν ταιριάζει, ούτε με το προφίλ του brand, ούτε με την κρίση που περνά λόγω του γεγονότος μεταξύ του CEO με την HR Manager.
Προσωπικά πιστεύω πως μια celebrity καμπάνια είναι αδιάφορη και αποκομμένη από την πραγματικότητα, ειδικά όταν υπάρχει ζήτημα εμπιστοσύνης και κουλτούρας μέσα σε μια εταιρεία.
Η καμπάνια εστιάζει στο glamour και όχι στην ουσία. Αγνοεί το «ηθικό» θέμα και δεν δημιουργεί έδαφος για διάλογο (για ανάληψη ευθύνης ούτε λόγος).
Και για να μην κάνω μόνο κριτική, αυτό που συμβούλευα να κάνει η Astronomer – πριν από οποιαδήποτε διαφήμιση – θα ήταν μια δημόσια δήλωση από το board ή τον νέο CEO αλλά και μια καμπάνια βασισμένη, όχι σε celebrity marketing, αλλά σε πραγματικούς ανθρώπους, τη δουλειά που γίνεται στην εταιρεία, τις υπηρεσίες, την πολυμορφία, την διαφάνεια και την καινοτομία.
Η διαφήμιση θα μπορούσε να μεταφέρει το μήνυμα «Μας γνωρίσατε με λάθος τρόπο: ας συστηθούμε σωστά»
Όχι ακριβές celebrity καμπάνιες, αλλά καθημερινές ιστορίες με υπαλλήλους, ακόμη και YouTube σειρά τύπου “Inside Astronomer”, που να αναδεικνύει αξίες της εταιρείας και των ανθρώπων της (καλό θα ήταν να αποφευχθεί το managerial team).
Η καμπάνια με τη Gwyneth Paltrow αγνόησε τη βασική αρχή του storytelling: πρέπει να είσαι αυθεντικός και σχετικός με το κοινό σου αλλά και την βασική αρχή του PR: αν έκανες λάθος, παραδέξου το.
Αν θέλεις βοήθεια από την ομάδα μας, επικοινώνησε μαζί μας
Αν θες να γνωριστούμε μπορείς να κλείσεις μια ώρα ΔΩΡΕΑΝ συνάντηση για να σε κατευθύνουμε στρατηγικά σε ότι αφορά στις digital ενέργειές σου

Photo: by Freepik