“Ήρθε και φέτος η Black Friday. Τι πρέπει να κάνω για να αυξήσω τις πωλήσεις μου;”
Αν είσαι ιδιοκτήτης e-shop και αναρωτιέσαι γιατί πρέπει να σκεφτείς από τώρα τη στρατηγική σου για την Black Friday, μάλλον έχεις ήδη αργήσει. Ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος, από εταιρείες πολύ μεγαλύτερες από τη δική σου, και αν δεν είσαι έτοιμος, το μερίδιο αγοράς που μπορείς να κερδίσεις θα είναι πολύ μικρότερο από όσο θα μπορούσες.
Παρακάτω έχω φρεσκάρει τη λίστα των ενεργειών και θεμάτων που πρέπει να προσέξεις για να πάρει το eshop σου και φέτος τα μέγιστα από την Black Friday.
Προετοίμασε το e-shop σου
- Όρισε τους στόχους σου (KPIs): Ναι, ξέρω, περισσότερες πωλήσεις. Όμως υπάρχουν κι άλλοι στόχοι όπως νέοι πελάτες και αύξηση τζίρου στο μέσο καλάθι. Όποιοι κι αν είναι οι στόχοι σου, είναι σημαντικό να ξεκινήσεις με αυτούς γιατί καθορίζουν όλη τη στρατηγική αλλά και τις τακτικές και τα εργαλεία που θα χρησιμοποιήσεις.
- Ανάλυσε τα αποτελέσματα των προηγούμενων χρόνων: Τι δούλεψε πέρσι; Τι όχι; Χρησιμοποίησε τα insights για να βελτιώσεις τις καμπάνιες σου και τις ενέργειές σου.
- Έλεγξε τη λειτουργικότητά του eshop σου: Κάθε λάθος θα ρίξει την αξιοπιστία σου στα μάτια των επισκεπτών που έφερες με κόστος. Μην περιμένεις την τελευταία στιγμή για να ελέγξεις λειτουργίες, διαδικασίες, ευκολία πλοήγησης, ταχύτητα.
- Bandwidth και hosting: Μήπως το πακέτο φιλοξενίας σου φτάνει στα όριά του; Ζήτησε αναλυτικά στοιχεία από την εταιρεία hosting ώστε να μπορείς να εξυπηρετήσεις όλους τους επισκέπτες που θα φέρεις .
- Ταχύτητα και ασφάλεια: Το e-shop πρέπει να φορτώνει σε 3 δευτερόλεπτα. Οι αργοί χρόνοι φόρτωσης οδηγούν σε απώλεια πελατών ανά δέκατο του δευτερολέπτου.
- Ανάλυσε την γκάμα των προϊόντων σου: Ποια προϊόντα θα μπουν σε προσφορά; Όλα ή μόνο κάποια; Μήπως είναι και μια ευκαιρία να προσαρμόσεις την γκάμα σου συμπεριλαμβάοντας και προϊόντα που ψάχνει το κοινό σου;
- Φρόντισε το προσωπικό σου: Πρόβλεψε έξτρα “βάρδιες” για Viber, Messenger, email και τηλέφωνο. 4 μέρες είναι μόνο (Παρασκευή ως και Δευτέρα – Cyber Monday). Επέκτεινε το ωράριό τους για να καλύψεις τις ανάγκες των επισκεπτών σου λίγο πέρα από το τυπικό ωράριο. Θα είναι μια θετική έκπληξη, και γι’ αυτούς, και για το eshop σου.
- Mobile optimization: Το 70%+ των επισκεπτών σου θα είναι από κινητά και πάνω από το 50% των αγορών. Σιγουρέψου ότι το checkout είναι smooth, responsive, και mobile-first.
- Tracking pixels & GA4: Έλεγξε ότι όλα τα pixels (Meta, Google, TikTok κ.λπ.) δουλεύουν και ότι το consent mode v2 είναι σωστά σετάρισμένο για να έχεις τη μεγαλύτερη δυνατή απόδοση από τις διαφημιστικές καμπάνιες σου.
Φέρε επισκέπτες
- Email & Viber campaigns: Έχεις στήσει τα απαραίτητα «σενάρια» για το email marketing ή στέλνεις απλά ένα newsletter με προσφορές.
- Social Media & Google Ads: Μην βασίζεσαι μόνο στο Boost Post (διάβασε γιατί δεν αρκεί εδώ) — στήσε καλά δομημένες καμπάνιες, target groups και remargeting.
- Pre-launch teasing: Δημιούργησε countdowns, sneak peeks και forms “Notify me” για να αυξήσεις το anticipation των πελατών σου και να κρατάς το ενδιαφέρον τους μέχρι την ημέρα του Black Friday.
- Φυσικό κατάστημα: Εάν έχεις και φυσικό κατάστημα, συνδύασε online και offline ενέργειες για να φέρεις κόσμο από το φυσικό σου κατάστημα στο eshop σου αλλά και το αντίστροφο.
- Εικαστικά & creatives: Όλα τα banners, sliders, popup και social creatives πρέπει να είναι έτοιμα εγκαίρως. Όταν το agency με το οποίο συνεργάζεσαι σου ζητήσει να τα δείτε, μην το αργήσεις.
Κάνε τους επισκέπτες πελάτες
- Προσφορές & εκπτώσεις: Τι θα τους προσφέρεις για να τους δελεάσεις αλλά και για να διατηρήσεις την κερδοφορία σου; Μειωμένες τιμές, δώρα, δωρεάν αποστολή;
- Δημιουργία banners και setup στο e-shop: Έλεγξε ότι οι μηχανισμοί προσφορών δουλεύουν και δεν συγκρούονται με άλλες εκπτώσεις.
- Προγράμματα πιστών πελατών: Δώσε επιπλέον κίνητρα για να αγοράσουν από εσένα αντί για τα εκατοντάδες άλλα e-shops. Διάβασε και το ειδικό άρθρο μας για προγράμματα πιστών πελατών
- Conversion optimization: Προτάσεις προϊόντων, έξυπνη αναζήτηση, urgent order buttons, upselling & cross-selling. Ελπίζω να μην σου ακούγονται κινέζικα γιατί είναι εργαλεία για να αυξήσεις τις πωλήσεις σου ΑΦΟΥ φέρεις τους επισκέπτες στο eshop σου, ώστε να βγάλεις τα μέγιστα από τις διαφημίσεις που έτρεξες.
- Πληρωμές: Εκτός από τις τυπικές μεθόδους, χρησιμοποίησε one-click checkout (δες σχετικό case study) και BNPL (Buy Now, Pay Later).
- Exit intent pop-ups: Ο επισκέπτης σου δεν αγόρασε και φεύγει από το eshop σου; Πρόσφερέ του την τελευταία στιγμή επιπλέον έκπτωση, reminder ή δώστου ένα κίνητρο να γραφφεί στο newsletter σου.
Παράδωσε σωστά
- Stock & προμηθευτές: Μίλησε με τους προμηθευτές σου και προετοιμάσου για αυξημένο στοκ. Δεν θες να έχεις πωλήσεις τις οποίες δεν θα μπορείς να εκτελέσεις.
- Courier & logistics: Σιγουρέψου ότι οι εταιρείες courier με τις οποίες συνεργάζεσαι θα αντέχουν την έξτρα “κίνηση”.
- Click & Collect / Express Delivery: Νέες μορφές παράδοσης για μειωμένα κόστη και ταχύτητα. Τις δοκίμασες; Οι ανταγωνιστές σου το κάνουν ήδη.
- Πολιτική επιστροφών: Καθαρές, εύκολες επιστροφές αυξάνουν την εμπιστοσύνη των πελατών. Πήγαινε όμως ένα (τρόπος του λέγειν “ένα”) βήμα πιο μπροστά και ακολούθησε τις συμβουλές μας ώστε να μειώσεις τις επιστροφές
Ξαναπούλα μετά την Black Friday
- Abandoned carts: Στείλε emails για “ξεχασμένα προϊόντα στο καλάθι”.
- Remarketing & dynamic remarketing: Στόχευσε επισκέπτες που δεν ολοκλήρωσαν την αγορά τους.
- Out of stock alerts: Ενεργοποίησε τους μηχανισμούς ειδοποίησης για προϊόντα που επανέρχονται σε στοκ.
- Loyalty & retention: Μετατρέψτε τους πελάτες Black Friday σε πιστούς με follow-up προσφορές, bonus πόντους ή early access για Χριστούγεννα.
Πελάγωσες; Πανικοβλήθηκες;
Το μεγαλύτερο εμπορικό γεγονός του χρόνου απαιτεί προετοιμασία, στρατηγική και λεπτομέρεια σε κάθε στάδιο: από το e-shop και τις προσφορές, μέχρι την παραγγελία, παράδοση και retention.
Ξεκίνα χτες, μέτρα σωστά και μην αφήσεις την Black Friday να σου ξεφύγει!
Αν θέλεις βοήθεια από την ομάδα μας, επικοινώνησε μαζί μας
Είσαι, graphic designer, φωτογράφος ή παραγωγός περιεχομένου; Ας συνεργαστούμε
Θέλεις να τρέξεις μόνος σου το digital marketing για την επιχείρησή σου; Μπορούμε να σε εκπαιδεύσουμε
Αν θες να γνωριστούμε μπορείς να κλείσεις μια ώρα ΔΩΡΕΑΝ συνάντηση για να σε κατευθύνουμε στρατηγικά σε ότι αφορά στις digital ενέργειές σου
