Πρόσεξε με τι συνδέεις το όνομά σου
Όταν η Hailey Welch είπε “Hawk Tuah”
Προς τα τέλη του περασμένου μήνα ένα κανάλι στο YouTube (Tim & Dee Tv) ανέβασε ένα ακόμη video με συνέντευξη “δρόμου” τις οποίες κάνει ο Youtuber δημοσιογράφος, σταματώντας περαστικούς και κάνοντάς τους ερωτήσεις σεξουαλικού συνήθως περιεχομένου. Ο Youtuber ρώτησε την τυχερή (θα εξηγήσω πιο κάτω) Hailey Welch “ποια κίνηση τρελαίνει τους άντρες στο κρεβάτι” και η κοπέλα απάντησε “Oh, you gotta give him that hawk tuah and spit on that thang”
Επεξήγηση πρώτη: το “hawk tuah” δεν είναι κάποιος ιδιωματισμός και δεν έχει να κάνει με κάποιο γεράκι (hawk) ούτε τον Νίκο από την Κατερίνη. Είναι ο ήχος που κάνει κάποιος όταν μαζεύει σάλιο και φτύνει!
Επεξήγηση δεύτερη: το thang είναι το “thing” (πράγμα) αλλά με προφορά από το Τενεσί, απ’ όπου κατάγεται και η Hailey.
Γιατί την αποκάλεσα τυχερή; Γιατί εν μία νυκτί έγινε διάσημη, το video έκανε εκατομμύρια προβολές, δημιουργήθηκαν μουσικά remixes, αναρτήθηκαν 60,000 videos με το #hawktuah, προσκλήθηκε σε συνεντεύξεις και άρχισε να εμφανίζεται με διασημότητες όπως ο πρώην παίκτης του NBA Σακίλ Ο΄ Νηλ.
Ο manager της (είναι απίθανο το πόσο γρήγορα – όταν γίνεσαι διάσημος έστω και με αυτόν τον τρόπο – εμφανίζεται ένας μάνατζερ) είπε στο περιοδικό Rolling Stone ότι έχει έρθει σε επαφή με δικηγόρο ώστε να κατοχυρώσει την φράση “hawk tuah” και έχει πουλήσει πάνω από 2,000 καπέλα που φέρουν τη φράση σαν σήμα στο μπροστινό μέρος (ακολουθούν μπλουζάκια).
Και από εδώ και πέρα αρχίζει το … αστείο
Διάφορες μάρκες όπως τα ειδησεογραφικά LIV Golf & WWE, το fast food In-N-Out και η Domino’s Pizza έχουν χρησιμοποιήσει την φράση σε hashtag ή και έχουν κάνει post όπως το παρακάτω.
Μη σας εντυπωσιάζουν τα likes, comments, shares. Τα περισσότερα σχόλια είναι αρνητικά και η συγκεκριμένη μάρκα σίγουρα δεν έχει ανάγκη την αρνητική δημοσιότητα αλλά και σίγουρα δεν θα ‘πρεπε να συνδεθεί με κάτι που έχει σχέση με … φτύσιμο.
Hawk Tuah: Ας σκεφτούμε λίγο σοβαρά
Ας βγάλουμε εδώ το καπέλο του παρατηρητή και ας βάλουμε το καπέλο του marketer και ας το σκεφτούμε λίγο.
Η τεχνική είναι γνωστή και λέγεται piggybacking (ή και shark ride): όταν συμβαίνει ένα γεγονός που γίνεται viral προσπαθούμε να εκμεταλλευτούμε το “κύμα” που σηκώνει και να το “καβαλήσουμε” κι εμείς ώστε να βγούμε στον “αφρό” της επικαιρότητας.
Αν πουλάς προφυλακτικά, ερωτικά βοηθήματα, gel λίπανσης και τα παρόμοια, σίγουρα θ’ άξιζε τον κόπο να σκεφτείς δημιουργικά και να κλέψεις για τη μάρκα σου 15 λεπτά δημοσιότητας, εκμεταλλευόμενος της αυθόρμητη απάντηση της Heiley.
Όταν όμως είσαι ειδησεογραφικό κανάλι ή, ακόμα χειρότερα, αλυσίδα fast food ή πίτσας, … hellooooo;
Το συμπέρασμα
Όπως και με την επιλογή των influencers, έτσι και με την εκμετάλλευση των “γεγονότων” που δημιουργούν “ντόρο”, το κριτήριο για το αν θα αποφασίσουμε να συνδέσουμε (έστω και με ένα ποστ ή hashtag) τη μάρκα μας ΔΕΝ είναι το πόσο αρέσει στο κοινό ή το πόσο viral γίνεται.
Αν αισθανόμαστε την ανάγκη να πιαστούμε απ’ ότι “πετάει”, αυτό είναι “ζητιανιά” για δημοσιότητα, δεν είναι έξυπνη χρήση ενός trendy thing (εεε … thang στην περίπτωσή μας).
Το κριτήριο θα έπρεπε να είναι το πόσο σχετικό είναι με τη μάρκα μας, τις αξίες της, την εικόνα και την προσωπικότητα που έχουμε χτίσει ή θέλουμε να δημιουργήσουμε.
Γι’ αυτό αγαπητοί marketers, πριν ακολουθήσετε τυφλά το όποιο manual ή πριν αντιδράσετε αυθόρμητα σε κάποιο trend, σκεφτείτε τι επίπτωση θα έχει για τη μάρκα σας μια τέτοια κίνηση.
Γράψτε ένα σχόλιο