Και ναι! Ήρθε και φέτος αυτή η στιγμή.
Ακούς το γκλιν γκλιν των κρατήσεων και χαίρεσαι αλλά ταυτόχρονα σκέφτεσαι πως οι OTAι σου αφαιρούν 10,15 ή και 20 % του τσίρου σου σε προμήθειες.
Πόσο λατρεύεις να μισείς αυτό το κανάλι και να σκέφτεσαι “μα δεν υπάρχει άλλος τρόπος;”
Ναι, υπάρχει. Ναι, τον ξέρεις αλλά μπορεί να μην το έχεις τολμήσει ή τόλμησες με λάθος τρόπο.
Είναι οι κρατήσεις που θα έρθουν απευθείας από το site του καταλύματος σου!
“Δηλαδή όχι ενδιάμεσοι;” “Όχι προμήθειες;”
Για να δούμε πως δουλεύει. Αλλά πρώτα, ας δούμε γιατί αξίζει τον κόπο (πέρα από το κέρδος της προμήθειας)
Γιατί πρέπει να θέλεις άμεσες κρατήσεις από το site σου
Μα γιατί οι άμεσες κρατήσεις σου επιτρέπουν
-να “κόψεις και να ράψεις” τις προσφορές σου όπως θέλεις
-να δημιουργήσεις στενότερες σχέσεις με τους επισκέπτες σου
-να παρουσιάσεις το κατάλυμά σου με διαφορετικό τρόπο
-και, φυσικά, να κρατήσεις όλη την αμοιβή.
Too good to be true; Για να δούμε…
Από τη μια λοιπόν έχεις τις ΟΤΑ (online travel agencies) που σου προσφέρουν προβολή σε παγκόσμιο κοινό αλλά η δυνατότητα να παρουσιάσεις το κατάλυμά σου μπαίνει στα στενά όρια της ομοιομορφίας που απαιτεί μια πλατφόρμα που παρουσιάζει χιλιάδες καταλύματα.
Από την άλλη έχεις το δικό σου site το οποίο μπορείς να φτιάξεις με τέτοιο τρόπο ώστε να παρουσιάσεις το κατάλυμά σου με ένα διαφορετικό τρόπο και – όταν φέρεις σε αυτό τον επισκέπτη – να είσαι ο μόνος πρωταγωνιστής, μεταφέροντας τα πλεονεκτήματά σου και τις ειδικές προσφορές σου.
Δηλαδή να φύγω τελείως από τις ΟΤΑ;
Εννοείται πως όχι.
Οι ΟΤΑ είναι ένα σημαντικό κανάλι πωλήσεων για σχεδόν όλα τα καταλύματα. Όμως δεν πρέπει να είναι το μοναδικό.
Αντίθετα, θα πρέπει να κάνετε Judo Marketing, να χρησιμοποιήσετε δηλαδή τη δύναμη των ΟΤΑ και τους πελάτες που σας φέρνουν για να τους μετατρέψετε σε πιστούς, απευθείας πελάτες (επικοινωνώντας μαζί τους με email & sms), και να πάρετε τις κριτικές τους στα social media σας ή στην Google για να ενδυναμώσετε την δική σας εικόνα στο διαδίκτυο.
Πως όμως θα κατευθύνετε όλο και περισσότερους δυνητικούς πελάτες στο να κάνουν την κράτησή τους απευθείας από το site σας;
Πρώτο βήμα: Χτίστε σωστά την online παρουσία σας
Αν είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε τις προωθητικές ενέργειες και την διαφήμιση για να φέρετε κρατήσεις, μην το κάνετε (ακόμα).
Πρώτα πρέπει να χτίσετε σωστά την διαδικτυακή σας παρουσία. Αυτή περιλαμβάνει και το site αλλά και τα social media σας.
Μια σωστή online παρουσία θα ΜΕΙΩΣΕΙ το κόστος απόκτησης πελατών.
Ένα σωστά σχεδιασμένο site γλυτώνει ΠΑΝΤΑ χρήματα. Γιατί; Γιατί, όσο καλή κι αν είναι η διαφήμιση, το email, το sms ή όποιο άλλο κανάλι επικοινωνίας, ένα αργό, δύσχρηστο, απαρχαιωμένο site θα διώξει τον επισκέπτη σε 3’’ (το νούμερο δεν είναι τυχαίο: 3-5’’ περιμένουν οι επισκέπτες πριν φύγουν)
Αντιθέτως, ένα site το οποίο είναι:
-Γρήγορο
-Μοντέρνο
-Εύχρηστο σε όλες τις συσκευές
-Με επαγγελματική φωτογράφιση
-Με κείμενα που δεν κουράζουν αλλά δίνουν όλη την πληροφορία
-Με αξιολογήσεις
-Με εύκολη διαδικασία κρατήσεων
-Με ασφάλεια πληρωμών
θα βγάλει τα λεφτά του στο πολλαπλάσιο γιατί θα κρατήσει τον επισκέπτη, θα τον διευκολύνει να κάνει την κράτηση και θα τον κάνει να αισθανθεί ασφάλεια να πληρώσει.
Το site λοιπόν είναι ο ακρογωνιαίος λίθος για να φέρεις απευθείας κρατήσεις.
ΜΗΝ τσιγκουνευτείτε τα χρήματα που θα πρέπει να επενδύσετε σε:
-επαγγελματία φωτογράφο
-γραφίστα
-υπεύθυνο για την εμπειρία χρήστη
-τεχνικό με εμπειρία
-marketer που θα ορίσει τη στρατηγική και θα εποπτεύσει όλους τους παραπάνω
Be Social
Το δεύτερο μεγάλο σημείο της διαδικτυακής παρουσίας είναι τα Social Media. Θα λειτουργήσουν, όχι μόνο για να μεταφέρετε την εμπειρία που θα έχει ο πελάτης αν επιλέξει το κατάλυμά σας αλλά και ως ενίσχυση της εμπιστοσύνης που θέλετε να δημιουργήσετε ώστε ο δυνητικός πελάτης να πειστεί να κάνει την πληρωμή του απευθείας σε σας και όχι μέσω μιας πλατφόρμας κρατήσεων.
Η συχνές αναρτήσεις, το USG (user generated content), η διάδραση με το κοινό, οι αξιολογήσεις, δημιουργούν την εμπιστοσύνη που χρειάζεται να αισθάνεται ο επισκέπτης ο οποίος δεν έχει ποτέ επισκεφθεί τη χώρα και δεν γνωρίζει το κατάλυμά σας.
“Τυράκια”
Το τελευταίο βήμα που πρέπει να χρησιμοποιήσετε είναι κάποια οικονομικά κίνητρα σε μορφή έξτρα προϊόντων ή υπηρεσιών όπως ένα δωρεάν δείπνο, ένα σετ μπουρνούζι / παντόφλες, ένα μασαζ ή spa ή μια τοπική εκδρομή που θα απολαύσει χωρίς χρέωση ο επισκέπτης που θα κάνει την κράτησή του απευθείας από το site σας.
Όσο όμως τέλειο κι άν είναι το site σας και όσο δελεαστικά τα οικονομικά κίνητρα που θα δώσετε, πρέπει να τα κάνετε γνωστά, διαφορετικά δεν θα τα δει κανείς για να τα εκμεταλλευτεί.
Στο δεύτερο μέρος του άρθρου που θα ακολουθήσει την επόμενη εβδομάδα, θα δούμε με ποιους τρόπους θα φέρετε στο site σας τους σωστούς επισκέπτες (=> αυτούς που θα θελήσουν να κάνουν την κράτηση)
Αν θέλεις βοήθεια από την ομάδα μας, επικοινώνησε μαζί μας
Αν θες να γνωριστούμε μπορείς να κλείσεις μια ώρα δωρεάν συνάντηση για να σε κατευθύνουμε στρατηγικά σε ότι αφορά στις digital ενέργειές σου